هنر طراحی لباسArt Fashion Design
مانکن، آموزش هنر پویان تندیس ،الگو ،خیاطی ،مدل لباس،آموزش پارچه سازی،رنگ،سوزن دوزی،ریاضی کاریکاتور
نگارش در تاريخ دوشنبه هشتم آبان 1391 توسط شیدا

 پویان تندیس ابزاری جدید برای ارائه مد و لباس

فهرست مطالب

چکیده

کلید واژه 

مقدمه

جهانی شدن و اهمیت طرح پویان تندیس

پویان تندیس یک تحول در شیوه ارائه

نتیجه گیری

تصاویر پویان تندیس

 منابع

چکیده

    در دنیای امروز پوشش جایگاه ویژه دارد و نشانه هویت و نمادی از فرهنگ و آداب ورسوم اقوام یک سرزمین است . در پی جهانی شدن که  تأثیر شگرف و غیر قابل انکاری بر تمامی جنبه های زندگی انسان ها گذاشته است .هدف اساسی از طراحی و ساخت این پروژه ، اهمیت و حساسیت پوشش در ایران آن هم در شرایطی که نظام مقدس جمهوری اسلامی که میراث خون بهای شهیدانی که برای هویت بخشی دین و احیای ارزش های الهی جان خود را نثار این اهداف آرمانی نموده اند می باشد . محقق را بر آن داشت که در این زمان  با بهره مندی از علم مکانیک و الکتروتکنیک به طراحی پایه گذاری نوین برای انعکاس و نمایش الگوی اسلامی و ایرانی به روش مدرن که قابل توجه  نوجوانان و جوانان می باشد طراحی و اجرا نماید.

این طرح(پویان تندیس) برای ارتقای و جایگزینی فرهنگ و پوشش و مد ایرانی اسلامی ارائه شده است تا بنا به اهمیت که پو شش در جامعه امروز دارد، طراحان لباس ایرانی بتواند با برگزاری راحت و آسان و با رعایت موازین شرعی طرح لباس های چون مهمانی شب رسمی  وراحتی را به جامعه جوان ایرانی و حتی جهان فرهنگ و پوشش ایرانی اسلامی را معرفی نمایند . یکی از مشکلاتی که اکنون با آن رو به رو هستیم محدودیت در ارائه طرح ها ست به خاطر نوع و فرم پوشش که این محدودیت برداشته می شود . و یک پدیده غربی  (شو لباس )را با معیار بومی و اسلامی در کشور به اجرا می گذارد . این طرح با امکانات بومی و ارزان و راحتی استفاد ه و قابلیت اجرا در پارک ، فرودگاهها وفروشگاهها دارد . باعث ترویج مد ایرانی خواهد داشت. حتی ابعاد کاربنا به مکان و مسا حت می تواند تغییر کند این ریل را می توان در سطح شیب دار  (مثل پله برقی ) قرار داد تا در فروشگاه های بزرگ مورد استفاده قرار گیرد .

کلید واژه

پویان تندیس : یک وسیله برای نمایش لباس

پوشش و مد ایرانی و اسلامی

جشنواره و نمایش لباس

 

مقدمه

      بر صاحبان خرد و دانش و بینش پوشیده نیست ،که یکی از شاخصهای ارزنده توفیق بر دیگران میزان اطلاعات و مسئولیتهای فردی است که بایستی در قبال کار و تخصص خود داشته باشد.

لباس، به عنوان نمادی از فرهنگ است. در دنیای امروز پوشش جایگاه ویژه دارد .و نشانه هویت و نمادی از فرهنگ و آداب ورسوم اقوام یک سرزمین است. هویت ایرانی ، فرهنگ ایرانی  ، جوان ایرانی  ولباس ایرانی و اسلامی را طراحان لباس ایران آن را نه تنها در ایران بلکه باید در تمام دنیا معرفی نمایند . در یک تحقیق در مورد برندها یک قطعه فیلم کوتاه در مورد نمایش لباس دیدم که بسیار لباسهای ساده بود . که به عنوان برند معروف معرفی می شد در کشورمان  طراحان لباس در مقطع کاردانی مدلهای به مراتب زیباتر طراحی و اجرا می کردند .به دلیل اینکه امکان نمایش وجود نداشت ،درهمان دانشگاه فقط نمایش داده می شد .ومی دانیم بسیاری از  تولید کنددگان لباس آقایان هستند ونحوه اجرا و معرفی یک لباس نیز مهم است .تا بتواند بازارتولید را جذب کند .و اینکه پویان تندیس این مشکلات را باید به نوعی حل کند .که با فرهنگ ما نیز سازگاری داشته باشد.

این طرح"پویان تندیس " برای ارتقای و جایگزینی فرهنگ و پوشش و مد ایرانی اسلامی ارائه شده است تا بنا به اهمیت که پو شش در جامعه امروز دارد طراحان لباس ایرانی بتواند با بر گزاری راحت و آسان و با رعایت موازین شرعی طرح لباس های چون مهمانی شب رسمی  وراحتی را به جامعه جوان ایرانی و حتی جهان فرهنگ و پوشش ایرانی اسلامی را معرفی نمایند .و یکی از مشکلاتی که اکنون با آن رو به رو هستیم محدودیت در ارائه طرح ها ست به خاطر نوع و فرم پوشش که این محدودیت برداشته می شود . 

در این طرح به جای مانکن زند ه انسانی در نمایش لباس از مانکن های مصنوعی که در یک مسیردر حرکت هستند استفاده می شود .و در اجرا با استفاده از افکتهای نوری ،فن و باد مصنوعی خشکی که مانکن به لباس داده گرفته میشود و با ایجاد ریتم حرکت  در لباس جلوه بصری بیشتر ی به لباس می دهد .زمان تعویض بسیار کوتاه و سهل می باشد سرعت و تعداد مانکن ها در نمایش قابل تغییر می با شد .قطعات قابلیت تعویض دارد .حتی ابعاد کاربنا به مکان و مسا حت می تواند تغییر کند  مانکن بنا به نوع استفاده از ساده ترین شکل فقط بدنه کلی بدون سردست و پا و یا مانکن های عروسکی موجود با رعایت موازین ایرانی و اسلامی استفاده کرد . وطبق پرسشی که از دفتر مقام معظم رهبری شد، برای استفاده از مانکن مصنوعی  ایرادی  نگرفتند.

این طرح با امکانات بومی و ارزان و راحتی استفاد ه و قابلیت اجرا در پارک و فرودگاهها فروشگاها دارد . باعث ترویج مد ایرانی خواهد داشت. وباعث کاهش هزینه اجرای جشنواره ها  مد لباس می شود .و سازمانهای همانند فرهنگ و ارشاد اسلامی ، گردشگری و محیط دانشگاهی می تواند از حامیان آن باشند . ونیز، باعث کاهش هزینه اجرای این جشنواره ها می شود.

این طرح از نظر فنی بسیار ساده می باشد و به نوعی از اولین نمونه است که در کشور اجرا شده است و به عنوان اثربرتر پژ وهشی سال 90 نیز شناخته شده است .

جهانی شدن و اهمیت طرح پویان تندیس

جهانی شدن تأثیر شگرف و غیر قابل انکاری بر تمامی جنبه های زندگی انسان ها گذاشته است. فرهنگ، اقتصاد، سیاست و ... از حوزه هایی هستند که زیر این تأثیر قرار دارند. کشورهای جهان سوم (در حال توسعه) و به ویژه کشورهای اسلامی از این تأثیر بی نصیب نیستند. این تأثیر در حوزه های مختلف، متفاوت است. و به نوعی می توان گفت جهانی شدن در عصر ارتباطات  جهان را تبدیل به دهکده جهانی کرده است و کسانی که امکانات بیشتری و تکنولوژی بالاتری دارند امکان ارائه وسیع تری از فرهنگ خود به جامعه جهانی دارند و دامنه نفوذ خود را بیشتر گسترش می دهند .

نوع واکنش فرهنگی در مقابل جهانی شدن، بستگی زیادی به غنای فرهنگ بومی و میزان اثرگذاری آن در هویت بخشی به افراد، و سایر شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد و در طیف گسترده ای از انفعال مطلق تا ستیزه جویی در مقابل جهانی شدن فرهنگ را در بر می گیرد.

لباس فراتر از یک نیاز طبیعی در زندگی انسان، امروزه بعنوان نمادی از فرهنگ جامعه محسوب می شود. که این نماد و شاخص فرهنگی در قالب خرده فرهنگها و سنتهای قومی و قبیله ای بیشتر تجلی می کند ،به گونه ای که برای بازشناسی و تمایز فرهنگهای مختلف از یکدیگر می توان، از الگوی پوشش آنان بهره گرفت. لباس علاوه بر کارکردهای فردی، پیامدهای اجتماعی گسترده و عمیقی نیز به همراه دارد.

همچنین این مقوله یک ابزار مهم در جهت نفوذ فرهنگی در جوامع محسوب می شود، که قدرتهای سلطه طلب و استعمارگر از این اهرم بنحو گسترده ای برای نفوذ فرهنگی در جوامع و گسترش ابتذال و بی بندوباری استفاده می کنند. تاریخ چهل ساله گذسته ایران بویژه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گواه بر این مدعا است. بکارگیری گستردة ژورنالهای خارجی که الگوهای پوشش غربی را ترویج می کنند در طراجی و تولید لباسهای زنانه نیز در همین راستا صورت می گیرد.

در کنار مسئله تأثیر متقابل فرهنگ و لباس بر یکدیگر، اثرگذاری اصول و ارزشهای اسلامی را بر الگوی پوشش زنان ایرانی نمی توان نادیده گرفت. پایبندی زنان ایرانی به باورهای دینی و اصول ارزشی اسلام موجب شده است در کنار سلایق فردی، هنجارها و خواستهای عرفی و عوامل تجاری از جمله تبلیغات، قیمت، مد و ...، تعالیم دینی بیشترین تأثیر را بر فرهنگ مصرف پوشاک زنان داشته باشد.

علاوه بر الگوی پوششی اسلام برای زنان، عوامل  متعدد دیگری نیز بر فرهنگ مصرفی پوشاک زنان تأثیر داشته است که از آن جمله به عوامل جغرافیائی، اقلیمی، فرهنگ، آداب و رسوم، برهة تاریخی و زمانی، موقعیت اجتماعی و جایگاه طبقاتی افراد، شرایط اقتصادی، شرایط سنی و جنسی افراد، سیاست و تکنولوژی می توان اشاره کرد.

 موضوع سياست‌گذاري فرهنگي، يكي از مباحث مهم و مطرح در مباحث علمي است. مهم‌ترين عوامل اثرگذار در سياست‌گذاري عبارتند از: حكومت، گروه‌هاي سياسي، مجموعه‌هاي غيرسياسي، نخبگان، و توده مردم. همچنين فرهنگ را مي‌توان داراي چهار سطح، اعتقادات،‌ ارزش‌ها، رفتارها، و نمادها دانست. با توجه به مباني اعتقادي، در نظام جمهوري اسلامي، سياست‌گذاري فرهنگي، داراي نقش اساسي و محوري است.

تأثير جهاني شدن بر فرهنگ حجاب زنان:

جهانی شدن و ابزارهای موثر آن تأثیر فوق العاده و زیادی بر جنبه های زندگی فردی و اجتماعی انسان ها و از جمله زنان گذاشته است. جاذبه های فراوان رسانه ها و تکنولوژی های مدرن و ارایه الگوهای رفتاری و شخصیتی موجب شده بسیاری از زن ها علاقه مند به همسان سازی خود با الگوها باشند. موارد زیر از جمله تأثیرهای فرایند جهانی شدن بر فرهنگ حجاب زنان در کشورهای اسلامی است:   

1. مد گرایی و توجه به تنوع پوشش های جدید

2. جذابیت پوشش های جدید از طریق تبلیغ در رسانه ها و ماهواره ها

3. کم ارزش یا بی ارزش جلوه دادن پوشش سنتی و مذهبی

4. مشاهده رفتارهای متفاوت و تصور این که آنها مطلوبیت بهتری دارند.

5. تأثیر رسانه ها بر تغییر ذائقه مردان

6. تغییر در شیوه اشتغال زنان

7. نقش تحصیلات دانشگاهی در تغییر پوشش زنان

8. دوگانگی هویت

9. رواج و توسعه روزافزون ورزش بین زنان

10. استفاده از ابزار جدید و مدرن (مانند رانندگی اتومبیل توسط زنان)

11. مسافرت آسان به کشورهای غربی و تأثیرپذیری از رفتار دیگران

12. قوانین جهانی مانند حقوق زنان (محصول جهانی شدن) موجب تغییر نگاه زنان

13. قوانین بازدارنده برخی از کشورهای اسلامی

14. تساهل و تسامح مردان و الگوپذیری از فرهنگ غرب

15. توسعه هنر مدرن مثل سینما، نمایش، نقاشی و موسیقی

 حجاب اگرچه داراي ريشه و سابقه طولاني در فرهنگ ملي برخي از كشورها و از جمله ايران است و در آيات و روايات اسلامي نيز تأكيد فراواني بر حفظ آن شده است با اين حال فرآيند جهاني شدن و ابزارهاي قدرتمند آن مي توانند تأثير فوق العاده و غير قابل انكاري بر آن بگذارند و در زماني نه چندان طولاني اصالت و ارزش آن با خدشه مواجه شده و زنان مسلمان نسبت به رعايت آن بي انگيزه شوند. به نظر مي رسد برنامه ريزي كشورهاي مسلمان به منظور حفظ حريم حجاب و عفاف زنان از ضروريات غير قابل چشم پوشي است. در اين خصوص شناخت فرايند جهاني شدن، تأثير ابزارهاي آن و ارايه مدل هاي متناسب با شرايط جديد و عدم پافشاري بر نوع پوشش خاص و تقويت باورهاي دروني زنان در مورد حجاب، پرهيز از جزمي نگري و تعصبات بي مورد و افراطي گري و تدوين قوانين مناسب مي تواند تا حدودي از اين تأثير بكاهد و فرهنگ حجاب زنان را در مقابل اين فرايند مقاوم كند.باید بین هویت مدرن و سنتی یک تعامل برقرار کرد .به نوعی همانقدر که خود را به سمت جامعه مدرن پیش می بریم از سنت ها و ریشه خود غافل نشویم .(مقاله  بررسی تاثیر فرایند جهانی شدن بر فرهنگ حجاب زنان در کشورهای اسلامی،مهدی تقی نژاد )

 

پویان تندیس یک تحول در شیوه ارائه

 

  آنچه امروزه در جهان مرسوم است ،در جشنواره ها و فستیوالهای طراحی لباس به عنوان شو لباس در دنیا صورت می گیرد که محدودیتی در نوع طرح ها ندارند . مخصوصا در مدلهای فشن و خلاقانه  که بیشتر به جنبه زیباشناسی و هنری آن مورد توجه قرار می گیرد .

طراحان لباس در ایران در جشنواره های مانند زنان سرزمین من که بر گزار شده است ،که مدلهای مختلف چادر و مانتو و روسری و لباس سنتی به نوعی می توان گفت ،که پوشاک رسمی را دربرمی گرفت.وهیچگاه امکان نمایش زنده لباس با مانکن انسانی برای سایر پوشاک نیست ، که این البته ناشی از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما می باشد .ومربوط به عرف و شرع جامعه ما است، که قابل احترام می باشد و باید رعایت شود . حال بااین محدودیت نمایش لباس که فقط بخشی از لباس ها را در بر می گیرد.واین فرایند جهانی شدن که به سرعت دارد پیش می رود و لباس نیز به عنوان نمادی از فرهنگ در جامعه هویدا است چه باید کرد ؟ نحوه ارائه یک کار در زیبا یی و جذاب نشان دادن و جذب بیشتر مخاطب می انجامد . و نمی توان آن را در به کل نادیده گرفت . حال بخش اعظمی از پوشاک ما شامل لباس های راحتی و منزل یا لباس های شب و مهمانی است . بخش عمدهای از زمان ، در منزل می باشد و کودکان با دیدن لباسی با طرح های مناسب ایرانی و اسلامی که نشان دهنده هویت سرزمین ما است در عین اینکه به سمت دنیای مدرن در حرکت است سنت ها و نقوش اصیل ایرانی در ذهنش پایدار می ماند .در گام اول نمونه اولیه طرح لباس باید . بتواند با استاندارهای جهانی ارائه شود تا مورد توجه مخاطب جهانی و مخصوصا ایران قرا گیرد .

در پیشینه تاریخ لباس ایران همین قدر بس که ایرانیان از اولین اقوامی بودند که از شلوار استفاده می کردند و لباس مخصوص ورزشی داشتند .حال ایران باید در جایگاهی قرار بگیرد که صادر کننده مد و لباس به جامعه جهانی باشد بر طبق  فرهنگ و اعتقادات ایرانی و اسلامی کشورمان ، واضح است که نمی توانیم نمایش زنده با مانکن انسانی برای عموم داشته باشیم . برای لباسهای منزل مهمانی و ... حال باید دنبال راهکاری باشیم که بتوان یک پدیده غربی و جهانی را تبدیل به چیزی قابل پذیرش در کشور کرد . و دنبال راه حلی برای این موضوع بود .تا،ارائه لباس ها سطح وسیعتری را بر گیرد .

پویان تندیس یک راه حل، یک راهکار جدید می باشد که در آن به جای مانکن زنده انسانی از انواع مانکن های ساده میله ای و مانکن های عروسکی و یا هر مانکن مصنوعی دیگر می توان بهره برد . این مانکن ها بر روی یک سن در حرکت هستند محدودیتی برای تعدادمورد استفاده ندارد به راحتی و سرعت قابل تعویض هستند .در زمان حرکت می توان تکی باشد یا اینکه یک گروه از مانکن ها هم زمان در حرکت باشند . و در زمان حرکت با جلوه های افکت های نوری باد مصنوعی کمی ریتم حرکت بیشتری به مانکن ها داد تا جلوه بصری و همراه پویایی به لباس ها دهد .

 بعد از طرح اولیه از دفتر مقام رهبری پرسیده شد که استفاده از مانکن مصنوعی اشکال شرعی دارد یا خیر که اعلام کردند اشکال شرعی ندارد . بعضی از مراجع گران قدر هم مانکن بدون سر یا صورت را جایز دانستند .

 گام بعد یافتن پاسخی برای این سوالات بود که پویان تندیس چه ساختاری می تواند داشته باشد .دو چیز مهم تر بود اول انکه این دستگاه با امکانات بومی قابل ساختن باشد دوم در صورت اشکال فنی به سرعت قطعه معیوب تعویض و جایگزین شود . که این منجر به این شد که در نهایت پویان تندیس از نظر فنی و مکانیکی ساختار بسیار سادهای داشته باشد . 

حال در زمان نمایش اینکه از چه مانکن های می توان استفاده کرد فقط یک نوع را پوشش دهد و تعداد تعویض ها و زمان تعویض هم مهم بود .این باعث شد با یک پایه تبدیل ساده هم از مانکن میله ای و هم مانکن عروسکی مورد استفاده واقع شود .و با استفاده از یک پین ساده اتصال پایه مانکن به دستگاه صورت می گیرد که جابه جای آن را راحت می کند .

پویان تندیس ابعاد سن آن متغیر است می توان آن را کوچک و بزرگ کرد در زمان نصب و قابلیت این را دارد که بر روی یک سطح شیب دارمانند  پله برقی قرار گیردو یا اینکه در پارکها و یا فرودگاههای و.... به کار گرفته شود .

به طور مثال اگر در فرود گاه قرار بگیرد می تواند به ارائه لباس های سنتی و مدرن ایرانی بپردازد و همیشه یک نمایش زنده لباس را با کمترین هزینه داشته باشد . در فروشگاههای بزرگ لباس می تواند کمک به جذب بیشتر مخاطب کند .  یا برای ارائه لباسها ی کودکانه با پویان تندیس استفاده از مانکن های عروسکی بچه گانه این لباس ها  براحتی قابل نمایش می باشند .و در آخر در جشنواره های لباس دایره نمایش لباس ها را وسیع تر کرد و علاوه بر مانتو و لباس های رسمی و سنتی لباس منزل ومهمانی را به نمایش گذاشت و طرح های خلاقانه و فانتیزی دانشجویان طراحی لباس را به عنوان بخشی از آثار هنری برای عموم به نمایش گذاشت . که هدف اصلی پویان تندیس رفع محدودیت ارائه آثار است .و ارتقای جایگاه لباس ایرانی و اسلامی در جهان است . لباس ایرانی جوان ایرانی و هویت ایرانی جایگاهی است که باید طراحان لباس در ایران ارتقاء بیشتری داده ولباس ایرانی چون نمادی فرهنگی در در جهان بدر خشد . ابزاری چون  پویان تندیس از نظر زیباشناختی ،می تواند جایگاه و شاخصی تاثیر گذار در فرهنگ مد و لباس باشد.

اهداف و مزایای این طرح

   این طرح برای ارتقای و جایگزینی فرهنگ ، پوشش و مد ایرانی اسلامی ارائه شده است تا بنا به اهمیت ی که پوشش در جامعه ی امروزی دارد ، طراحان لباس ایرانی بتوانند با بر گزاری راحت ، آسان و با رعایت موازین شرعی طرح لباس های چون مهمانی در شب های رسمی و لباس های راحتی را به جامعه ی جوان ایرانی و جهان همواره با فرهنگ و پوشش ایرانی اسلامی معرفی نمایند . یکی از مشکلاتی که اکنون با آن رو به رو هستیم محدودیت ها در ارائه ی طرح لباس ها به خاطر نوع و فرم پوشش آن هاست که با این طرح این محدودیت ها برداشته می شود .

این طرح ، برای وزارت خانه ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان گردشگری و محیط دانشگاه ها می تواند کاربردی و موثر باشد .

1- رعایت موازین شرعی و برداشتن محدویت نمایش لباس

2- مانکن ارزان و دسترسی آسان و راحت به آن

3- کاربرد راحت و تعدد مانکن ها و کنترل زمان نمایش

4- نصب در سطوح افقی و شیب دار

5- استفاده در سالن نمایش ، پارک ها ، فروشگاه های بزرگ لباس ، فرودگاهها ، سالنهای انتظار راه آهن ، مترو و پایانه های اتوبوس رانی و . . .

6- ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در دنیای مد و پوشش امروز

7- ارتباط و معرفی بیشتر طراحان و استعدادهای برتر  ایران به جامعه

8- بومی سازی و هماهنگ کردن نوع پوشش زنان ایرانی برجایگزینی آن با یک پدیده غربی به نام مد

9- کاهش هزینه جشنواره های لباس

10- امکان ارائه ی طرحهای لباس  در رسانه ی ملی و مطبو عات با حفظ موازین شرعی

 

این طرح از لحاظ فنی ساده می باشد  در این طرح برای انتقال قدرت از محوری به محور دیگر از یک زنجیر و دو چرخ دنده استفاده نموده اند . و برای کاهش اصطکاک از (بلبرینگ ball bearing ) استفاده کرده اند . و برای به حرکت در آوردن مانکن جاهای را در زنجیر درست کرده اند که مانکن را هم به حرکت در بیاورد و هم این که بتواند تعادل مانکن را حفظ کند . و سپس به وسیله چوب روی این ها را پوشانده اند و هیچ یک از وسایل دیده نمی شود . این کار برای این بوده است که لباسهای بلند به تجهیزات گیر نکند و شیک هم باشد . و یک پایه تبدیل ساده دارد که انواع مانکن های عروسکی را بتوان روی کار اتصال داد .و از مزایای آن در صورت خرابی یک قطعه به راحتی قابل تعمیر و یا تعویض باشد .

 

نتیجه گیری

پویان تندیس  طرحی است که یک پدیده غربی را طبق موازیین ایرانی و اسلامی باز سازی می کند .حال با استفاده از مانکن مصنوعی به جای مدل زنده انسانی می تواند بخش بیشتری از پوشاک را در بر گیرد مانند لباس منزل ،لباس مجلسی و شب و... و به این طریق در ایران طراحان ایرانی و خارجی یک اجرای عمومی می توانند داشته باشند. و محدودیت ارائه آثار کمتر می شود . از طرفی هزینه های اجرا کاهش می دهد .و می توانیم در معرفی مد ایرانی و اسلامی گام بلند تری بردایم .

نیکل مان: «قانون و مقصد هر هنر چیزی جز زیبائی نیست.»

 رسول اکرم در حدیثی فرموده اند : "خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد"

 پس یکی از راههای ارئه آثار باید به بهترین شکل باشد و پویان تندیس وسیله ای است که به امر کمک می کند . پویان تندیس از نظر زیباشناختی ،می تواند جایگاه و شاخصی تاثیر گذار در فرهنگ مد و لباس باشد.

1 ) به نظر می رسد استفاده از مکانیک ( چرخ دنده گردان ) جهت نمایش مدل ها اسلامی و ایرانی باعث ترغیب مردم به این نوع پوشش ها می شود .

2 ) افزایش انگیزه به علاوه در بین مخاطبین به ویژه نوجوانان و جوانان

3 ) بستر سازی جشنواره های لباس با الگوی ایرانی و اسلامی

4 ) استفاده از این تکنیک مد آرای ( لباس آرایی ) باعث جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به پوشش اسلامی گردد .

5 ) تلفیق علم مکانیک و الکتروتکنیک در این پروژه باعث نمایش و رویت مناسب لباس به مشتریان خواهد بود .

6 ) ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در دنیای مد و پوشش

7 ) به نظر میرسد بهره گیری از این تکنیک جذاب ، افزایش مشتریان به این نوع البسه تاثیر گذار باشد .

 

منابع

مقالات

تقی نژاد مهدی مقاله  بررسی تاثیر فرایند جهانی شدن بر فرهنگ حجاب زنان در کشورهای اسلامی

رجایی ،حمید ،مقاله،زیبایی و زیبایی شناسی  مجله هنر دینی شماره یک 

 سیستم وبلاگ اجازه ثبت بقیه منابع مقاله را نمی دهد .

 

آپلود عکس

خرید اینترنتی

فال حافظ

قالب وبلاگ